Friday, March 27, 2009

manusia dan kepala otaknya...

aku kembali...=)

moga segala torehan dan luka2 yg lama kembali terjahit dan sembuh seperti sediakala...huhu...mcm biasa tak semua yg kita nampak secara zahirnya adalah yg terbaik untuk kita kitabkn...mcm kita belajar jg...tak semua yg kita baca adalah benar belaka...kadang2 ianya mempunyai seribu satu menda yg perlu dihuraikan dgn penuh keringat oleh kepala otak ini...bahagia je kalu ape yg kita nampak,itulah dia...xperlu dianalisis dan diberi perhatian terpeinci...cukup sekadar apa yg ada..tp kalau itu shj yg menjengah ke minda..masakan minda ini berupaya mengurai yg terbaik untuk memberi lampu2 kejayaan dlm hidup..?bkn begitu...kata2 ini agak sewel untuk didengar tp cuba beri sedikit ruang kepada hidup kita semua untuk teliti sedikit sbyk apa yg ku katakan ini...tak byk..sikit pun jdla...mmg aku mengalami masalah untuk mengikut rentak seorang lecturer aku ni..makin lama aku belajar dgn dia..makin aku tak phm apa yg dia cuba berikan atau salurkan...mungkin aku sebenarnya phm tp buat2 tak phm...ataupun aku semmgnya tak phm dan xnak amek inisiatif untuk phm...hm...soalan2 yg diutarakan cukup belit umpama kalau kita ada tali tu..kita ikat kat pokok ke...ikatan yg kita buat tu sampai takleh nk bukak...simpulannya mashaallah,,amat rumit...tp penyelesaian sgt senang...amek gunting...potong...dah terbuka...puas aku pikir mcm tuh ke cara yg sebenarnya...kenapa tak ikat elok2 untuk senang dibuka...mungkin sekarang aku phm..kalu ikat elok2...senang nk buka...jd apa yg thrill sgt hidup ni..kalau ikat kuat2...susah2..pening2...br thrill nk bukak...last2 sekali takda jln sgt gunting ja...mungkin tulah salah satu kegunaan gunting...kalau tidak apa gunanya ia diciptakan...hm...mungkin post ini agak jelek untuk dibaca...tp ianya sekadar luahan untuk blog ini,,dah namapun blog....apa yg tergerak tulis...=)...moga post merepek ini sedikit sebyk dpt memberi sesuatu kepada kita semua...



tak semua yg kita kecapi hari ini akan berkekalan selamanya...dan tak semua yg kita harapkan akan menjadi kenyataan...itulah pentingnya pengalaman dan pengetahuan untuk meneruskan hidup ini....mcm mana teruk pun kita pernah gagal dlm kehidupan ini baik dari segi apapun...tp semua itu bknlah kegagalan jika diteliti dgn penuh mendlm...itu sebenarnya satu langkah kejayaan dlm hidup kita...tp apapun..jgn tunduk bila kita jatuh...terus bgn dan berjalan...sakit mcm manapun...bgn jg!!...kerna semua luka dan bisa itu mampu sembuh dgn sendirinya dan yg pasti di pengakhiran akan bertemu sebuah senyuman...insyaallah...

5 carut coret:

ashikin_umiey said...

adeh...idup ini memang sukar skali...banyak betul cabran....:)

bear said...

takpe..kita lompat je bile npk ada cbrn kt dpan...hehe

nur afzan`` said...

hemm betul bear ape yang ko tulih,sikit sebanyk mbuka mata n minda aku T_T

ashikin_umiey said...

haha..fatin..
i prefer swimming than jumping...

bear said...

nurimani- =)...thx pal...

shikin- ok...swim2..jgn lemas..=)